Першопричина чому "сідає" акумулятор - це паразитні струми. Тому перед тим, як купити акумулятор, почитайте наступні поради. Перш за все варто перевірити підключення охоронної сигналізації, пристрої, відеореєстратори, навігатори, МП3 плеєр, планшети і т.д. Максимальне навантаження паразитних струмів не має перевищувати 150 mAh. При перевищенні паразитного навантаження швидко розряджається акумулятор на машині. На відміну від старих моделей на нових машинах виробниками передбачене велике електричне навантаження, є блок управління навантаженням і збільшена місткість акумулятора саме для підключення численних гаджетів.
Могло також залишитися невимкненим освітлення бардачка, якщо ви його не зачинили на замок, освітлення багажника або фари. Міг бути залишений увімкненим кондиціонер салону, аудіосистема. Всі ці прилади швидко "садять" акумулятор. До речі, не вимкнені фари "садять" акумулятор за 4-5 годин.
Увага! Якщо у вас кальцієвий (Ca/Ca) акумулятор розрядився за ніч взимку при сильному морозі, слід занести його в тепле приміщення і дати йому відмерзнути протягом кількох годин, на випадок якщо в ньому замерз електроліт (візуально ви цього, на жаль, не зможете перевірити). Опісля слід повністю зарядити його зарядним пристроєм, зняти поверхневий заряд і перевірити вилкою навантаження. Адже в акумуляторі можуть статися серйозні приховані пошкодження від глибокого розряду.
Якщо у вас швидко розряджається акумулятор, є кілька методів перевірити, чи є в вашому авто паразитне навантаження. Двигун повинен бути заглушений, все допоміжне обладнання відключено, двері закриті.
Підключіть невелику 12-вольтову лампу до позитивної і негативної клем акумулятора. Сфотографуйте на телефон яскравість лампочки, потім від'єднайте кабель автомобіля від негативної клеми (-). Знову підключіть 12-вольтову лампу до акумулятора і сфотографуйте яскравість лампочки. Якщо лампа горить яскравіше при від'єднаному кабелі, значить, у вашому автомобілі присутні паразитні струми.
Збільшення терміну служби акумулятора
Умовами довгого терміну використання акумулятора є:
- регулярне профілактичне обслуговування;
- недопущення глибокого розряду;
- стабільна робота генератора і всієї заряджаючої системи;
- недопущення єкстремальних температур експлуатації.
Щоб збільшити термін служби батареї:
- При високій і низькій температурі захищайте акумулятор, накриваючи спеціальним покривалом; тримайте його завжди зарядженим. При перегріві корозія свинцевих плит і саморозряд збільшуються в два рази. При замерзанні хімічні реакції сповільнюються, і сила струму падає удвічі.
- Періодично перевіряйте рівень заряду SoC. Короткі поїздки, особливо в холодну пору, не дають генератору повністю зарядити акумулятор, що призводить до сульфатації свинцевих пластин. Сульфатація знижує продуктивність і місткість акумулятора. При зниженні заряду SoC внаслідок сульфатации знижується кількість циклів акумулятора.
- Не допускайте глибоко розряду акумулятора. При повному розряді акумулятора якнайшвидше зарядіть його, особливо взимку. Вода в електроліті може замерзнути, розширитися й замкнути електроди або пошкодити корпус.
- Кожен глибокий розряд скорочує життя акумулятора, збільшуючи швидкість сульфатації.
- Взимку хімічні реакції загальмовуються, через що потужність АКБ падає в кілька разів, тому використовуйте синтетичне мастило низької в'язкості в двигуні.
- При запуску взимку для зменшення навантаження на акумулятор не вмикайте перед стартом обігрів скла, клімат-контроль, фари.
- Не допускайте виниклення паразитних струмів вище рівня 75 mAh.
- У холодному кліматі збільшення товщини з'єднувальних кабелів акумулятора допоможе знизити втрати напруги.
- Ніколи не допускайте зниження напруги нижче 10,5 В, тому що це може пошкодити АКБ. При такій напрузі вода в електроліті замерзає.
- При високій температурі забезпечте хорошу вентиляцію. Температура вище 26,7 градусів знижує життя акумулятора.
- Заряджайте акумулятор при помірному режимі зарядки.
|