Які документи необхідні для проведення державної реєстрації прав? | Автор: | № від 10 жовтня 2019 року |
ВАРТО ЗНАТИ >>>>>
Відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" для проведення державної реєстрації прав особа обов'язково подає:
- заяву встановленої форми;
- копію документа, що посвідчує особу заявника (паспорт громадянина України, посвідку на проживання особи, яка мешкає в Україні, національний, дипломатичний чи службовий паспорт іноземця або документ, що його заміняє);
- копію реєстраційного номера облікової картки платника податку згідно з Держреєстром фізичних осіб - платників податків (ідентифікаційний код) (крім випадків, коли особа через свої релігійні переконання відмовляється від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податку, офіційно повідомила про це відповідні органи державної влади та має відмітку в паспорті громадянина України);
- документ, що підтверджує внесення плати за надання витягу з Державного реєстру прав (квитанція);
- документ про сплату державного мита (квитанція) (крім випадків, коли особа звільнена від сплати державного мита);
- документи, що підтверджують виникнення, перехід або припинення права власності на нерухоме майно (договір купівлі-продажу, дарування, рішення суду, свідоцтво тощо).
Якщо документи подає представник власника, користувача додатково до вище перелічених документів подаються:
- копія документа, що підтверджує повноваження представника (копія довіреності або іншого документа, що посвідчує відносини представництва);
- копія документа, що посвідчує особу власника, користувача (паспорт громадянина України, посвідка на проживання особи, яка мешкає в Україні, національний, дипломатичний чи службовий паспорт іноземця або документ, що його заміняє);
- копія реєстраційного номера облікової картки платника податку згідно з Держреєстром фізосіб - платників податків власника, користувача (ідентифікаційний код) - крім випадків, коли особа через свої релігійні переконання відмовляється від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податку, офіційно повідомила про це відповідні органи держвлади та має відмітку в паспорті громадянина України;
У результаті прийняття заяви про держреєстрацію заявнику видається карта прийому відповідної заяви. Картка прийому заяви про державну реєстрацію містить відомості про дату і час подачі заяви, її реєстраційний номер та перелік документів, що подавалися заявником.
У ході розгляду заяви про державну реєстрацію держреєстратор, нотаріус встановлює наявність обставин, що перешкоджають проведенню державної реєстрації прав, за наявності яких приймає рішення про зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію, рішення про зупинення державної реєстрації прав або рішення про відмову в проведенні реєстрації прав, про що обов'язково повідомляє заявника в письмовій формі.
Якщо ж реєстрацію буде проведено, заявник зможе отримати необхідні документи у встановлений законом строк у місці, куди вони подавалися для проведення державної реєстрації або отримати поштою.
Нона КОРЖ, заступник начальника головного територіального управління юстиції з питань державної реєстрації - начальник Управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції в Черкаській області |